MapCenter
MapCenter to technologia umożliwiająca wykorzystanie map cyfrowych i planów miast w dowolnym systemie informatycznym.
Oprócz udostępniania samych map (do dyspozycji Klienta jest szczegółowa mapa całej Europy, z których to zasobów może wybrać interesujący go zakres danych kartograficznych), MapCenter umożliwia wykonywanie na nich szeregu operacji takich jak:
- nanoszenie obiektów
- wyszukiwanie obiektów na mapi
- wyszukiwanie informacji o obiektach
- wytyczanie tras do wskazanych punktów
- wyszukiwanie najbliższych obiektów
Dzięki tym funkcjom MapCenter to w pełni funkcjonalny serwer GIS oferujący mnóstwo możliwości, których wykorzystanie zależy tylko od potrzeb i wyobraźni klienta.
MapCenter podzielony jest wewnętrznie na moduły - zestawy funkcji powiązane tematycznie. W tej chwili dostępnych jest 6 podstawowych modułów:
Moduł lokalizacji
Bazowy moduł systemu MapCenter, składający się z podmodułów: podstawowy (kluczowy dla pracy całego systemu, obejmujący funkcje logujące do systemu, zarządzające użytkownikami, sesjami oraz udostępniające informacje o systemie), mapa (zawierający funkcje geokodujące, umożliwiający wyświetlanie na ekranie użytkownika obrazu mapy o określonych parametrach, zarządzanie powiększeniami i przeglądanie map), szukanie (pozwalający na wyszukiwanie obiektów widocznych na mapie: miast, ulic, adresów itp.), lokalizacja (pozwalający na umieszczanie na mapie własnych punktów, oznaczanie ich ikonami, podpisami i łączenie liniami).
Moduł trasowania
Udostępnia funkcje znajdujące trasę między punktami mapy, generujące opis trasy oraz funkcje pomocnicze pozwalające zarządzać kategoriami kierowców i pojazdów.
Moduł optymalizacji – podstawowy
Podstawowy moduł optymalizacji jest to rozwiązanie tzw. problemu komiwojażera. Moduł ten pozwala na optymalizację punktów trasy dla trzech algorytmów liczenia trasy: najszybszego, najkrótszego lub najtańszego. Wynik może być przedstawiany w formie graficznej lub tekstowej (raport z opcją zapamiętania w sesji punktów trasy z ewentualnie obliczoną trasą i jej parametrami).
Moduł optymalizacji i harmonogramowania
Moduł optymalizacji i harmonogramowania jest zaawansowanym rozwinięciem podstawowego modułu optymalizacji, uzupełniającym go szereg nowych, istotnych zmiennych i parametrów. Umożliwia dzięki temu wykonywanie znacznie bardziej skomplikowanych i kompleksowych operacji dotyczących zarządzania flotą transportową oraz planowaniem realizacji zleceń transportowych.
Moduł utrudnień i e-myta
Moduł utrudnień pozwala na uwzględnianie podczas kalkulacji trasy informacji dotyczących utrudnień na drogach. Moduł ten jest szczególnie istotny dla branży transportowej. W połączeniu z modułem trasowania pozwala na obliczanie trasy dla pojazdów dostawczych oraz ogólnie nazywanego "taboru ciężkiego" uwzględniając m.in. ewidencję obiektów utrudniających transport (mosty, wiadukty wraz z szerokością, wysokością, dopuszczalnym tonażem), ograniczenia w ruchu samochodów ciężarowych (zakaz wjazdu w godzinach itd.), dopuszczalny tonaż na odcinkach dróg, aktualne utrudnienia w ruchu.
Moduł obiektów
Moduł obiektów (MapBase) serwera MapCenter umożliwia jego współpracę z bazami danych w celu prezentacji na mapach danych przestrzennych zapisanych trwale w tych bazach. Jest on alternatywą dla modułu lokalizacji, który również pozwala na prezentację na mapach danych umieszczanych na żądanie w sesji serwera, ale jako danych usuwanych automatycznie przy zakończeniu sesji.
Najdokładniejsze mapy
- W zależności od potrzeb możesz wybrać interesujący Cię zestaw danych mapowych:
szczegółowa mapa Polski (MapSet Polska), - szczegółowa mapa Polski + przejazdowa mapa Europy + przejazdowa mapa Azji (MapSet Polska, MapSet Europa, MapSet Azja),
- szczegółowa mapa Polski + szczegółowa mapa Europy + przejazdowa mapa Azji (MapSet Polska, MultiNet Europa, MapSet Azja).
Chcesz sprawdzić dokładność naszych map? Nic prostszego. Wejdź na: www.emapi.pl.
Przykładowe zastosowania
- Tesco (Polska) Sp. z o.o. - wykorzystuje MapCenter do monitoringu naczep w oparciu o utrudnienia i restrykcje drogowe.
- Wincanton Polska Sp. z o.o. - stosuje nasz system do m.in. trasowania, lokalizowania naczep, obliczania kilometrażu;
- Raben Management Services Sp. z o.o. - używa MapCenter do weryfikacji długości tras między punktami lokalizowanymi na podstawie kodów pocztowych, co jest podstawą do rozliczania tras z kierowcami;
- PGF S.A. - posługuje się naszym serwerem map do obliczania długości trasy do systemu księgowego, co stanowi podstawę do rozliczania kosztów transportu z przewoźnikami dla nich pracującymi;
- TMS Poland sp. z o.o. - wykorzystuje MapCenter w celach monitoringu wolnobieżnego sprzętu ciężkiego, gdzie niezbędne są dokładne mapy i precyzyjna lokalizacja;
- Hertz Systems Ltd sp. z o.o. - podstawowym zastosowaniem naszej technologii jest serwer do lokalizacji i monitoringu pojazdów dla nieograniczonej liczby użytkowników;
- PZU - stosuje technologię MapCenter w systemie zgłoszeń ubezpieczonych kierowców wykorzystywanym w Call Center;
- Aksel-Net sp. z o.o. - używa naszej technologii, jako komponenty systemu monitoringu;
- T-Matic Systems Sp. z o.o. - wykorzystuje system MapCenter do wizualizowania kilku tysięcy pojazdów biorących udział w utrzymywaniu dróg dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad;
- Mobitel Monitoring sp. z o.o. - MapCenter znalazł tutaj zastosowanie w systemie monitoringu wraz z umożliwieniem dostępu do systemu przez Internet dla klientów firmy;
- PEKAES S.A. - serwer map MapCenter jest wykorzystywany do systemu wytyczania trasy przejazdu dla pojazdów ciężarowych oraz do ich lokalizacji.
Skontaktuj się z nami
Emapa S.A.
al. Jerozolimskie 181B
02-222 Warszawa
Oddział w Łodzi
ul. Łąkowa 11
90-562 Łódź
tel./fax +48 42 633 92 79
biuro@emapa.pl
REGON: 472865527
NIP: 725-18-08-677
KRS: 0000489607
Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy
Kapitał opłacony: 100 000 zł
Kapitał zakładowy: 100 000 zł