Optymalizacja tras dla cateringów
Emapa w swej ofercie posiada system do sprawnego zarządzania dystrybucją diet pudełkowych, uwzględniający specyfikę funkcjonowania oraz wymagania branży cateringowej. Rozwiązanie dedykowane jest firmom, które rozwożą dania gotowe, napoje oraz inne przesyłki spożywcze do Klientów końcowych. System taki realizuje zadania przede wszystkim z zakresu:
- budowania optymalnych rejonów dla kierowców,
- wyznaczania i optymalizacji tras kierowcom,
- wysyłania szczegółów zlecenia wraz z najlepszą kolejnością stopów do kierowcy,
- śledzenie postępu realizacji zleceń oraz ewidencja dostaw (np. zdjęcie z dostarczoną przesyłką),
- integrację z systemem zarządzania Klientami funkcjonującym w firmie.
Budowa rejonów dla kierowców
Firma cateringowa może mieć już swoje gotowe i optymalne rejony, po których poruszają się kierowcy. Rozwiązanie Emapy umożliwia narysowanie tych obszarów i dalszą pracę na nich. Algorytmy Emapy mogą również na nowo stworzyć lub poprawić istniejące obszary (na bazie historycznych dostaw i prognozowanych potrzeb), tak aby praca kierowców była bardziej efektywna, a obsługa dostaw tańsza.
Optymalizacja tras
Przy dużym wolumenie dostaw i wielu kierowcach rozwożących posiłki do Klientów niezbędna jest zaawansowana optymalizacja tras. Optymalizacja tras w przypadku branży cateringowej uwzględnia szereg parametrów koniecznych do właściwego zarządzania dystrybucją diet, m.in.:
- czas pracy poszczególnych kierowców,
- miejsca startu i powrotu kierowców (dom/firma),
- okna czasowe, w których posiłki powinny być dostarczone,
- ładowność pojazdów,
- dopasowanie pojazdów do zleceń,
- priorytety w dostawach.
Więcej o optymalizacji tras przeczytasz tutaj.
Wysyłanie tras kierowcom i ewidencja dostaw
Trasy po optymalizacji punktów wysyłane są kierowcom na ich urządzenia mobilne. Z poziomu aplikacji mobilnej każdy z nich zarządza samodzielnie zleceniami poprzez nawigowanie do każdego z punktów dostaw, zmianę statusu zlecenia czy dodanie odpowiedniej notatki wraz ze zdjęciem przesyłki. Wszystkie informacje wprowadzane po stronie kierowcy są przesyłane i archiwizowane u operatora. Kierowca na życzenie Klienta może wysłać wiadomość SMS potwierdzającą realizację dostawy. Postęp realizacji zleceń jest śledzony przez operatora, a aktualna pozycja kierowcy może być monitorowana na mapie.
Integracja z panelem Klientów
Firmy cateringowe często korzystają z zewnętrznej platformy zbierającej zamówienia i informacje o Klientach (takie jak adres, nr telefonu, rodzaj diety, preferencje odnośnie dostawy, oczekiwane godziny dostaw itp.). Aby wpasować się w standardy obsługi Klientów obowiązujące w firmie oraz usprawniać wypracowane już rozwiązania, Emapa oferuje integrację z zewnętrznymi systemami typu CRM, ERP czy TMS czy innymi webowymi rozwiązaniami, z których na co dzień korzysta firma cateringowa.
Korzyści dla firmy cateringowej
Rozwiązanie Optymalizacji tras dla cateringów niesie za sobą szereg korzyści dla firmy dostarczającej posiłki, a wśród nich:
- bardziej efektywna rejonizacja pracy kierowców,
- krótsze i ekonomiczne trasy dostaw (mniejsze zużycie paliwa),
- eliminacja niepotrzebnych kursów,
- lepsze wykorzystanie przestrzeni ładunkowej pojazdów,
- sprawna komunikacja z kierowcą i śledzenie postępów dostaw.
Skontaktuj się z nami
Emapa S.A.
al. Jerozolimskie 181B
02-222 Warszawa
Oddział w Łodzi
ul. Łąkowa 11
90-562 Łódź
tel./fax +48 42 633 92 79
biuro@emapa.pl
REGON: 472865527
NIP: 725-18-08-677
KRS: 0000489607
Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy
Kapitał opłacony: 100 000 zł
Kapitał zakładowy: 100 000 zł